Campagne Nederland

Met deze vraag voeren we vanaf 2019 landelijk campagne voor Enschede. Het doel? De bekendheid van Enschede als weekendbestemming vergroten. En tegelijk meer binnenlandse bezoekers verleiden om voor een langer verblijf naar onze stad en regio te komen.

Bruisende stad

Het gaat goed met de stad. Enschede heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Van grote winkelketens tot kleine boetiekjes, creatieve horecaconcepten en meer dan voldoende overnachtingsmogelijkheden; Enschede is hip en happening. Hoog tijd om heel Nederland te laten weten dat Enschede ‘the place to be’ is. Dat doen we met de campagne ‘Wanneer ga jij naar Enschede?’

 

Wie nodigen we uit?

Voor de campagne deden we, samen met Bureau voor Ruimte & Vrije tijd, onderzoek naar de leefstijlen van onze doelgroep. Wij richten ons met de campagne op twee leefstijlen, Harmoniezoeker en Plezierzoeker. Dat zijn bezoekers die gaan voor gezelligheid en die houden van plekken waar veel gebeurt. Daarvoor zitten ze in Enschede goed. Met deze inzichten ontwikkelden we de promotiecampagne voor onze stad. Om het aanbod in Enschede goed aan te laten sluiten bij de interesses van de doelgroepen, werken we met thema’s. In het voorjaar ligt de focus op winkelen, evenementen en actief (fietsen en wandelen) en in het najaar op cultuur, culinair en evenementen.

Meer bezoekers

Dankzij de campagne steeg in 2019 het aantal sessies op de website. We telden ruim 51.000 sessies met het thema overnachten, een stijging van 341 procent in vergelijking met 2018.

Hier zie je onze campagne

Van treinstations tot lifestylebladen, social media en video-advertising, we zetten in op een afgewogen mix van media om Enschede te promoten. De campagne leidt naar de landingspagina uitinenschede.nl/weekendjeweg. Hier inspireren we bezoekers hun weekendje Enschede te plannen.

Radiocommercial "Wanneer ga jij naar Enschede?"
 

MEER WETEN OVER DE CAMPAGNE IN NEDERLAND? NEEM CONTACT OP MET

Contact