- Enschede Promotie

2024

Dagcampagne

Met de boodschap ‘Enschede verwondert” wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. De meest kansrijke doelgroepen voor een dag Enschede zijn de Plezierzoeker, de Harmoniezoeker en de Inzichtzoeker, gebaseerd op het Leeftstijlvindermodel.

Stap binnen in Enschede. Hoor, zie, ruik, proef en voel de stad. Laat je verwonderen. Geniet van kleine alledaagse momenten. Verbaas je over het buitengewone. Maak contact met haar bewoners en voel je welkom.

Vanaf 7 tot en met 31 oktober loopt de 2e flight van de campagne. Thema’s zijn winkelen, cultuur, culinair en natuur.  Online worden er Google ads en social media advertenties ingezet, gericht op de doelgroep. Daarnaast zijn er abi’s, grote ledborden en indoor schermen te zien in de Achterhoek. In regionale huis-aan-huis bladen zijn in week 42 t/m 44 advertenties te zien.

 - Enschede Promotie

2023

Dagcampagne

Onder het motto 'Zoek de grens op' wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. Houd je van shoppen, wil je culinair genieten of ga je voor een cultureel uitstapje? Of breng je liever wat tijd in de natuur door of bezoek je een van de vele evenementen? Enschede is een bruisende stad met een uitgebreid winkelaanbod, veel cultuur en een groot aantal restaurants, terrassen, eetcafés en andere horecagelegenheden. Voldoende reden om een dag naar Enschede te gaan én om nog eens terug te komen.

Naast de thema’s shoppen, cultuur en culinair worden er dit jaar ook nieuwe thema’s uitgerold, namelijk evenementen en natuur. Enschede is een echte evenementenstad, daarom wordt het thema evenementen toegevoegd. Ook heeft Enschede veel groen en natuur en hier is de doelgroep erg in geïnteresseerd. De aansprekende beelden in combinatie met creatieve tekst zorgen voor een hoge attentiewaarde bij de doelgroep.

Naast de online campagne is Enschede zichtbaar in outdoor uitingen in abri’s. In huis-aan-huis kranten in de regio worden advertenties geplaatst. Op regionale radiozenders is een frisse radiospot te horen. Online wordt er geadverteerd via diverse websites en social media. Tevens zijn er verschillende blogs over de thema’s geschreven. Met deze mix van middelen is er een heel groot bereik onder de doelgroep.

 - Enschede Promotie

2022

Dagcampagne

Onder het motto 'Zoek de grens op' wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. In 2021 is het merk ‘Enschede’ vernieuwd en dat willen we uitdragen binnen deze campagne. Er is een uniek verhaal geschreven op basis van het algemene merkverhaal van Enschede. Met aansprekende foto’s gecombineerd met creatieve teksten zal de campagne aandacht trekken bij de betreffende doelgroep. De campagne start op 19 februari. Dit is tevens het begin van de voorjaarsvakantie in Regio Noord, daarna volgt regio Midden (waaronder Achterhoek). Er is gekozen voor outdoor uitingen in abri’s en op de achterzijde van bussen. In huis-aan-huis kranten in de regio worden advertenties geplaatst. Op regionale radiozenders is een frisse radiospot te horen. Online wordt er geadverteerd via diverse websites en social media.

 - Enschede Promotie

2021

Dagcampagne

De campagne voor Nederlandse dagbezoekers, waarvan de eerste flight zou starten in maart 2021, is vanwege coronamaatregelen in juni van start gegaan. De hele maand juni is een middelenmix ingezet om de doelgroep te bereiken. Met de boodschap 'Enschede, zó leuk én dichtbij!' wordt de doelgroep getriggerd om een dag naar Enschede te komen. 

Via verschillende titels van Sanoma zijn online banners ingezet, waaronder bij Viva.nl, Margriet.nl en Libelle.nl en via onze eigen kanalen. De online campagne heeft een totaalbereik van 735.655 gehad. De radiospot was 137 keer te horen via RTV Oost. In heel Twente en de Achterhoek zijn 188 mupi's ingezet. Daarnaast reden de hele maand 10 bussen met reclame rond. In huis-aan-huis kranten in de regio zijn 11 plaatsingen geweest.