Duitsland campagne
De campagne '365 Tage Urlaub' is dit jaar uitgebreid met een nieuw thema: '365 Tage KultUrlaub'.

Waar voorheen de focus in de campagne lag op winkelen en uit eten gaan, laat de campagne nu ook zien hoeveel Enschede te bieden heeft op cultureel gebied, helemaal in het jubileumjaar van Enschede700. Van festivals tot tentoonstellingen, concerten en andere culturele highlights - Enschede bruist het hele jaar door.
Grenzenlos geniessen: uitbreiding Duitsland campagne
De campagne is opnieuw groots zichtbaar in de Euregio én daarbuiten, van Bielefeld en Münster tot aan het Nord-Ruhrgebiet. Via digitale schermen op strategische locaties in Münster en Osnabrück en online advertenties wordt het veelzijdige karakter van Enschede nog breder onder de aandacht gebracht. Daarnaast is er volop media-aandacht in de Duitse pers, waaronder een opvallende titelsticker op de krant Westfälische Nachrichten. Juist in de periode van de Duitse feestdagen is dit relevant; Enschede presenteert zich als een complete bestemming voor een dagje of weekend weg, vol sfeer, beleving en cultuur.

Dit beeld wordt ook door de Duitse influencers van duichunddiewelt.de geschetst, die in het kader van de campagne naar Enschede komen. Zij ontdekken de stad op hun eigen manier en delen hun tips via hun blog en social media kanalen. Tot begin juni loopt er bovendien een winactie waarbij een overnachting in Enschede én een goedgevulde 'Kulturbeutel' te winnen zijn.