Campagne Duitsland

Met onze Duitsland campagne laten we Duitse bezoekers kennismaken met de veelzijdigheid van Enschede. We zetten in op meer bezoekers die langer verblijven om zo van hun bezoek aan Enschede een weekend vol belevenissen te maken.

de rode loper gaat uit

Wij verwelkomen de Duitse bezoekers van harte in Enschede! De rode loper vormt daarom de rode draad van onze campagne en staat symbool voor een warm welkom in de stadsparken, voor horecagelegenheden en winkels, voor musea en op de weekmarkt. Dit wordt in de fotografie en andere visuele communicatie uitingen duidelijk gemaakt door een rode loper. Om dit warme welkom kan geen Duitser heen!

Ook in de slogan van de campagne komt het warme welkom terug. Met de tekst 'Enschede - Sei unser Gast!' wordt de Duitse bezoeker uitgenodigd om een dag of een weekend naar Enschede te komen en kennis te maken met het brede aanbod van de Erlebnisstadt Enschede. De focus ligt op de thema's shopping (inclusief Wochenmarkt), culinair, cultuur en natuur.

De campagne is gericht op de personas Michael en Nora in Niedersachsen en Nordrhein-Westfalen met een radius van ongeveer twee uur reistijd tot Enschede. De focus ligt op de steden Essen, Dortmund, Bielefeld, Minden en Vechta.

blijf slapen en ontdek meer

We zetten in op meer bezoekers die langer verblijven want om in Enschede te genieten van muziek & cultuur, lekker eten, winkelen en vrije tijd & wellness heb je aan één dag niet genoeg. Wie de stad echt wil leren kennen, blijft langer. De campagne richt zich daarom niet alleen op het vergroten van de naamsbekendheid, maar ook op de promotie van de verschillende activiteiten die je in Enschede kunt ondernemen. Door vervolgens te zorgen voor een topervaring in onze stad maken we van bezoekers Enschede-ambassadeurs.

Van billboards tot videoadvertenties

We zetten het hele jaar door online- en offline communicatie in om een bezoek aan Enschede te stimuleren. Online ziet de doelgroep onze campagne op social media, via Google Adwords en videoadvertenties. Ook wordt er gebruik gemaakt van influencers en online winacties. Verder bestaat de inzet uit middelen zoals magazines, radiospots, promotieteams, mediascreens en billboards.

De campagne leidt naar de website stadtenschede.de. Hier inspireren we bezoekers hun weekendje Enschede te plannen. We zien dat steeds meer mensen de site raadplegen en gingen van bijna 830.000 sessies in 2018 naar 995.000 sessies in 2019. In 2020 en 2021 zagen we een kleine daling in het aantal bezoekers op de website, voornamelijk door COVID-19 en de bijbehorende lockdowns en maatregelen. In het eerste kwartaal van 2022 zien we een flinke stijging in het aantal sessies op de website (+54% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2021). De Duitse bezoeker is voornamelijk op zoek naar praktische informatie voor een dagje (of langer) in Enschede. Onder meer de campagnes via Facebook en Google Ads dragen bij aan deze stijging. Hiermee bereiken we gemiddeld 300.000 - 500.000 mensen per campagne.

ACTIE BIELEFELD

Op 13 en 14 mei 2022 zijn we te vinden in Bielefeld voor een guerilla-actie. Tijdens deze campagne rijden zes Velotaxi's door het centrum van Bielefeld. Passanten kunnen gratis meerijden. Als cadeau krijgen zij een stroopwafel en een Enschede Cadeaukaart t.w.v. € 5,00. Deze cadeaukaart is 3 maanden geldig en zo zetten we in op nog meer Duitse bezoekers in Enschede.
Ook kunnen zij hun foto posten met #enschederollt. Onder de deelnemers wordt een weekendje Enschede verloot.

MEER WETEN OVER DE CAMPAGNE IN DUITSLAND? NEEM CONTACT OP MET

Contact