Campagne Duitsland

Met onze campagne Enschede Erlebnisstadt laten we Duitse bezoekers kennismaken met de veelzijdigheid van Enschede. En we stimuleren hen van hun bezoek een weekend vol belevenissen te maken.

Blijf slapen en ontdek meer

Elk weekend verwelkomen we vele Duitse toeristen in onze stad. Voor een visje op de markt, een middagje winkelen of lunchen op een terrasje. Maar Enschede is meer. Om in Enschede te genieten van muziek & cultuur, lekker eten, winkelen en vrije tijd & wellness heb je aan één dag niet genoeg. Wie de stad echt wil leren kennen, blijft langer. De campagne Enschede Erlebnisstadt richt zich daarom niet alleen op het vergroten van de naamsbekendheid, maar ook op de promotie van de verschillende activiteiten die je in Enschede kan ondernemen. Door vervolgens te zorgen voor een topervaring in onze stad maken we van bezoekers Enschede-ambassadeurs.

Aantal Duitse bezoekers stijgt

Samen met onze binnenstadpartners voeren we sinds 2012 campagne in Duitsland. Met succes. De naamsbekendheid in de regio Münster/Osnabrück is inmiddels 99%. Op zaterdag is maar liefst 38 procent van de bezoekers Duits. In 2016 breidden we onze promotie uit naar het Ruhrgebied. Marktonderzoek onder inwoners liet zien dat tweederde van de ondervraagden Enschede ziet als bestemming voor een weekendje weg. We zijn vervolgens gestart met het voeren van campagne in het Noord Ruhrgebied, met als middelpunt Essen.

Van stadsbus tot videoadvertenties

We zetten het hele jaar door online- en offlinecommunicatie in om een bezoek aan Enschede te stimuleren. Online ziet de doelgroep onze campagne op social media, via Google Adwords en videoadvertenties. Ook wordt er gebruik gemaakt van influencers en online winacties. Verder bestaat de inzet uit middelen zoals magazines, radiospots, promotieteams, mediascreens en zelfs een bestickerde stadsbus.

De campagne leidt naar de website stadtenschede.de. Hier inspireren we bezoekers hun weekendje Enschede te plannen. We zien dat steeds meer mensen de site raadplegen en gingen van bijna 830.000 sessies in 2018 naar 995.000 sessies in 2019.

Radiocommercial duitslandcampagne

MEER WETEN OVER DE CAMPAGNE IN DUITSLAND? NEEM CONTACT OP MET

Contact