Gepubliceerd: 2 mei 2023

365 TAGE urlaub in enschede

Elke dag in het jaar vakantie vieren? Dat kan in Enschede! Met de slogan “365 Tage Urlaub in Enschede” is onze nieuwe Duitsland campagne van start gegaan met het doel meer Duitse bezoekers naar Enschede te trekken. Bijzonder opvallend is de nieuwe reclame uiting op het vliegveld Münster/Osnabrück, die Enschede als gezellige, verrassende bestemming voor een dagje weg met vakantiegevoel op de kaart zet.

Elke dag vakantie in Enschede

Gezellig uiteten, de warenmarkt bezoeken en hippe nieuwe trends ontdekken tijdens het winkelen -ook op zon- en feestdagen - dit maakt Enschede voor Duitse bezoekers uniek. Met de nieuwe campagne wordt er op dit belevingsconcept ingezet; elke dag in het jaar lokken leuke activiteiten naar de grensstad. Daarnaast zorgt de Nederlandse cultuur bij Duitse bezoekers voor het échte vakantiegevoel. Dit idee wordt met de nieuwe campagne “365 Tage Urlaub in Enschede” benadrukt. Bijzonder leuk voor de Duitse buren: in de komende maand zijn er veel Duitse feestdagen. In Duitsland is dan alles gesloten  en zijn mensen in deze periode vooral op zoek naar leuke, alternatieve activiteiten met feestelijke sfeer. Enschede scoort daarbij hoge ogen  met de ideale geografische ligging direct aan de grens, die met minimale reistijd, een maximale belevenisbelooft.

Nieuwe reclamemiddelen

Waarom ver weg op vakantie als je naar Enschede kunt gaan? Enschede laat Duitse reizigers zien dat je voor het vakantiegevoel niet ver weg hoeft te gaan.  De boodschap “365 Tage Urlaub in Enschede” is tot het einde van het jaar in de vorm van luchthavenreclame op het vliegveld Münster/ Osnabrück te zien. Wie vliegt vanaf deze luchthaven, komt Enschede gelijk tegen. Verder wordt de campagne via een brede middelenmix uitgedragen. Naast online advertenties en radioreclame, worden ook diverse outdoor middelen in verschillende steden in North Rein Westfalen en Niedersachsen ingezet. Opvallende uitingen rondom de treinstations in Bielefeld, Dortmund en Essen, posters in de treinen van de Deutsche Bahn en in de binnenstad van Bielefeld, zetten Enschede als inspirerende Erlebnisstadt op de kaart en motiveren om een dagje of weekendje naar Enschede te komen.

elk jaar een NIEUWE campagne

Duitse bezoekers zijn een belangrijke economische factor voor de stad. Sinds 2013 voert Enschede Promotie  daarom elk jaar campagne in Duitsland met het doel meer bezoekers naar Enschede te trekken die langer verblijven en meer besteden. Deze Duitsland campagne wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Ondernemersfonds.

Neem contact op:

Contact