Terugblik campagne Duitsland 2023 
 

Met onze Duitsland campagne hebben we in 2023 weer veel bezoekers naar Enschede weten te trekken. Daarbij hebben we niet alleen al onze KPI’s behaald, maar ook veel mooie mijlpalen bereikt – zowel online als offline.

Opvallende boodschap

Waarom ver weg op vakantie als je naar Enschede kunt gaan? Uit een marktonderzoek in december 2022 bleek dat Duitsers voornamelijk naar Enschede komen voor het winkelen, de markt, het culinaire aanbod en de Nederlandse sfeer. Dit vormde de aanleiding en basis voor de Duitsland campagne in 2023. Met de campagne “365 Tage Urlaub in Enschede” lieten we Duitse reizigers in 2023 zien dat je voor het vakantiegevoel niet ver weg hoeft te gaan.

De boodschap was bijzonder opvallend op het vliegveld Münster/Osnabrück. Wie vloog vanaf deze luchthaven, kwam Enschede gelijk tegen. Verder werd de campagne via een brede middelenmix uitgedragen. Naast online advertenties en radioreclame, werden ook diverse outdoor middelen in verschillende steden in North Rein Westfalen en Nedersaksen ingezet. Opvallende uitingen rondom de treinstations in Bielefeld, Dortmund en Essen, bussen in Bielefeld en posters in de treinen van de Deutsche Bahn, hebben Enschede als inspirerende Erlebnisstadt op de kaart gezet en motiveerden om een dagje of weekendje naar Enschede te komen.

Factsheet

In 2023 hebben we met de nieuwe campagne “365 Tage Urlaub in Enschede” prachtige resultaten behaald. Het resultaat is veel bezoekers, die met veel enthousiasme naar Enschede komen. In onderstaande factsheet vind je de mijlpalen en KPI's van 2023. We zijn er trots op deze te hebben behaald en dat Enschede steeds populairder wordt bij onze Duitse buren!

BEKIJK HIER DE FACTSHEET MET DE TERUGBLIK OP 2023.

 - Enschede Promotie
Sonja Bruns
Content marketeer Duitsland