Regionale bezoekers zijn belangrijk voor Enschede. Daarom voeren we campagne in Twente en de Achterhoek om bezoekers te verleiden tot een dagje Enschede. In 2022 is de campagne met de boodschap 'Enschede, zoek de grens op' ontwikkeld. Nu is de campagne in een nieuw jasje gestoken. Met de boodschap “Enschede verwondert” laten we zien dat Enschede verrassend en veelzijdig is op alle gebieden.  Voor elk thema dat in de campagne belicht wordt, is een pakkende uiting ontwikkeld.

Enschede verwondert

Met de boodschap ‘Enschede verwondert” wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. De meest kansrijke doelgroepen voor een dag Enschede zijn de Plezierzoeker, de Harmoniezoeker en de Inzichtzoeker, gebaseerd op het Leeftstijlvindermodel.

Stap binnen in Enschede. Hoor, zie, ruik, proef en voel de stad. Laat je verwonderen. Geniet van kleine alledaagse momenten. Verbaas je over het buitengewone. Maak contact met haar bewoners en voel je welkom.

Verrassend en veelzijdig

Houd je van shoppen, maar zoek je naar luxe merken of ben je juist een koopjesjager? En op culinair gebied, ga je voor een snelle hap of wil je de ultieme culinaire ervaring? Zoek je de rust of juist de reuring van de stad? Het kan allemaal in Enschede. Deze campagne richt zich op deze tegenstellingen. Enschede verwondert je qua aanbod. Big spender of Koopjesjager, Avonturier of Gewoontedier, Fijnproever of Lekkerbek: laat je verwonderen in Enschede.

Mediainzet

Vanaf 7 tot en met 31 oktober loopt de 2e flight van de campagne. Thema’s zijn winkelen, cultuur, culinair en natuur.  Online worden er Google ads en social media advertenties ingezet, gericht op de doelgroep. Daarnaast zijn er abi’s, grote ledborden en indoor schermen te zien in de Achterhoek. In regionale huis-aan-huis bladen zijn in week 42 t/m 44 advertenties te zien.