Op ontdekkingstocht met de Enschede-Express
Op vier zondagen in mei en juni kunnen onze Duitse buren naar Enschede voor een dagje weg met de “Enschede-Express”. De actie is onderdeel van onze Duitsland campagne “365 Tage Urlaub in Enschede”, die Duitsers met het brede aanbod van de stad kennis wil laten maken. En meer mensen enthousiast wil maken voor een kort of lang verblijf in Enschede.
Dagje weg naar Enschede
De komende vier zondagen gaat in Bielefeld om 09:00 uur de motor draaien. Dan vertrekt de pendelbus met 58 Duitse passagiers naar Enschede. Afgelopen weken konden de Duitsers zich hiervoor gratis opgeven. Na een stadswandeling door de Enschedese Stadsgidsen, hebben de bezoekers de mogelijkheid om, op eigen kosten, in een gezellig restaurantje te lunchen en door de winkelstraatjes te slenteren. Voor onze buren is dit bijzonder, want in Duitsland zijn op zondag normaal gesproken alle winkels gesloten.
365 Tage urlaub in Enschede
De bus-actie is onderdeel van de Duitsland campagne “365 Tage Urlaub in Enschede”, die deze week weer is gestart. Duitsers worden met een warm welkom uitgenodigd om kennis te maken met het brede aanbod van Enschede. Winkelen, horeca, cultuur beleven en de natuur ontdekken kan hier allemaal met een Urlaubsgefühl.
In mei en juni vallen ook dit jaar weer een aantal (Duitse) feestdagen. Net zoals op een gewone zondag zijn de winkels in Duitsland dan dicht en valt er weinig te beleven. Een perfect moment om de grens over te stappen voor een dagje uit. Om het dagtoerisme verder te stimuleren worden deze maand ook een aantal outdoor mediamiddelen ingezet. Van grote posters in Bielefeld, radioreclame en online advertenties in Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen tot aan grondstickers op het station in Dortmund. Vanuit daar vertrekt er ook een directe trein naar Enschede. Zo komen de Duitsers Enschede overal tegen.
Campagne wegens groot succes verlengd
Afgelopen jaar werd de campagne voor het eerst gelanceerd. Dit heeft voor recordaantallen Duitse bezoekers in Enschede gezorgd. Ook dit jaar is de campagne, onder andere door een bijdrage van het Ondernemers Fonds, weer mogelijk gemaakt. De campagne loopt tot eind 2024.