Campagne gericht op dagbezoekers 
 

Bezoekers uit de regio blijven belangrijk voor Enschede. Al een aantal jaren voeren wij daarom campagne in Twente en de Achterhoek om bezoekers te verleiden tot een dagje Enschede. In 2022 is de campagne met de boodschap 'Enschede, zoek de grens op' ontwikkeld en zijn uitingen voor de thema’s shoppen, culinair en cultuur ingezet. In mei wordt deze campagne opnieuw ingezet, aangevuld met twee nieuwe thema’s; natuur en evenementen. Met een financiële bijdrage van het Ondernemersfonds is deze uitbreiding mogelijk gemaakt. Enschede heeft alles voor een gezellige dag uit. De combinatie van een uitgebreid winkelaanbod, ruime keuze in eetgelegenheden, veel groen, diverse evenementen en veel culturele mogelijkheden zijn erg aantrekkelijk. Daarnaast is Enschede op relatief korte reisafstand te bereiken.

Zoek de grens op 

Onder het motto ‘Zoek de grens op’ wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. In het Leefstijlvindermodel zijn een aantal leefstijlen gedefinieerd die laten zien waar mensen in hun vrije tijd of vakantie behoefte aan hebben. De meest kansrijke doelgroepen voor een dag Enschede zijn de Plezierzoeker, de Harmoniezoeker en de Inzichtzoeker.

De keuze is reuze 

Houd je van shoppen, wil je culinair genieten of ga je voor een cultureel uitstapje? Of breng je liever wat tijd in de natuur door of bezoek je een van de vele evenementen? Enschede is een bruisende stad met een uitgebreid winkelaanbod, veel cultuur en een groot aantal restaurants, terrassen, eetcafés en andere horecagelegenheden. Voldoende reden om een dag naar Enschede te gaan én om nog eens terug te komen.

Uitbreiding campagnelijn

Naast de thema’s shoppen, cultuur en culinair worden er dit jaar ook nieuwe thema’s uitgerold, namelijk evenementen en natuur. Enschede is een echte evenementenstad, daarom wordt het thema evenementen toegevoegd. Ook heeft Enschede veel groen en natuur en hier is de doelgroep erg in geïnteresseerd. De aansprekende beelden in combinatie met creatieve tekst zorgen voor een hoge attentiewaarde bij de doelgroep.

Multimediale mix

In de eerste week van mei is de campagne gestart. In deze periode zijn er veel vrije dagen waardoor de kans groot is dat er voor een dagje Enschede wordt gekozen. Daarnaast zijn er veel evenementen en is het een mooie periode om te wandelen of te fietsen. Naast de online campagne is Enschede zichtbaar in outdoor uitingen in abri’s. In huis-aan-huis kranten in de regio worden advertenties geplaatst. Op regionale radiozenders is een frisse radiospot te horen. Online wordt er geadverteerd via diverse websites en social media. Tevens zijn er verschillende blogs over de thema’s geschreven. Met deze mix van middelen is er een heel groot bereik onder de doelgroep.

 - Enschede Promotie
Petra Kamping
Senior marketeer