Terugblik op succesvolle campagne: Study in Enschede
Wij blikken terug op een succesvolle campagne van Study in Enschede met een goed resultaat.

Van 28 augustus t/m 25 september 2025 liep de campagne Study in Enschede. Het doel van de campagne was het activeren van studenten in Enschede om de digitale studentenkortingskaart te downloaden, maar ook om de studenten op een inspirerende manier kennis te laten maken met de stad. Met succesvolle resultaten en twee behaalde doelen!
Met naar schatting 30.000 studenten in de stad draagt het platform 'Study in Enschede' bij aan het strategische doel van Enschede om talent aan te trekken en te behouden. De campagne bereikte 30.913 studenten en zorgde voor 3.292 klikken op de advertenties. Daarmee werden, ondanks een kleiner bereik, meer klikken gerealiseerd dan bij de februari-instroomcampagne en de introductiecampagne van vorig jaar, beide rond de 3.000 klikken. Waar eerdere campagnes vooral gericht waren op het stimuleren van downloads van de digitale studentenkortingskaart, lag de focus deze keer breder. Naast het promoten van de digitale studentenkortingskaart in combinatie met gratis sportsokken, draaide de campagne om het op een inspirerende manier studenten kennis te laten maken met Enschede als studentenstad. Hiervoor werd gebruikgemaakt van diverse blogs zowel in het Nederlands als in het Engels, zoals:
- 11 dingen die je moet weten als je komt studeren in Enschede
- De 12 beste studieplekken in Enschede
- 8x wat te doen voor studenten
- Alles over de digitale studentenkortingskaart
De gemiddelde landelijke CTR is 1,92%. Deze campagne heeft een CTR van 2,33% waarmee deze beter presteerde dan het landelijk gemiddelde en vorige campagnes. Een sterk resultaat dat laat zien dat de boodschap goed aanslaat bij de doelgroep.
De campagne kreeg extra kracht door de combinatie met offline middelen. Twee weken lang was Study in Enschede zichtbaar op digitale schermen in 149 studentenhuizen in Enschede, waar in totaal 1.147 studenten wonen. Zo werd de zichtbaarheid van de digitale studentenkortingskaart verder vergroot. Daarnaast was Study in Enschede actief aanwezig tijdens de Scavenger Hunt. Studenten die zich direct aanmeldden voor de digitale studentenkortingskaart, ontvingen gratis sportsokken.
De campagneperiode leverde mooie resultaten op:
- Meer dan 100 paar sportsokken en 80 canvastassen werden opgehaald via de campagne
- In totaal hebben nu 35 ondernemers zich aangesloten bij de digitale studentenkortingskaart
- Meer dan 3.500 studenten zijn inmiddels aangesloten bij de digitale studentenkortingskaart
Daarmee zijn twee doelen behaald van dit jaar. Bekijk hier de factsheet met alle resultaten!
