Study in Enschede
Om als ondernemende kennisstad te groeien, is het voor Enschede belangrijk om talent en kennis aan te trekken en te behouden. Met het project ‘Study in Enschede’ bepalen we welke rol citymarketing hierbij speelt. We richten ons met dit project op het opbouwen van een band met huidige studenten. Dit doen we vooral via het thema vrije tijd, maar ook de thema’s studeren, wonen en werken komen aan bod.
Belangrijke gegevens 2024
45.175
Het bereik op social media tijdens de campagne 2024 was 45.175.
1,83%
De advertentie behaalde een CTR van 1,83%.
1.331
Met deze campagne hebben we maar liefst 1.331 nieuwe gebruikers weten te verwelkomen.
3.075
De campagne zorgde voor 3.075 klikken op de link naar de advertentie.
2024
Campagne
Van 19 augustus t/m 30 september liep de social media campagne voor de digitale kortingskaart. Het was een groot succes en zorgde voor een nieuw record aan gebruikers van de Study in Enschede kortingskaart. Het doel van de campagne was het activeren van studenten in Enschede om de digitale kortingskaart te downloaden. Met naar schatting 30.000 studenten in de stad draagt het platform ‘Study in Enschede’ bij aan het strategische doel van Enschede om talent aan te trekken en te behouden. Met deze campagne hebben we maar liefst 1.331 nieuwe gebruikers weten te verwelkomen, een absoluut record! De campagne heeft een bereik van 45.175 en zorgde voor 3.075 klikken op de link in de advertentie. De advertentie behaalde een CTR van 1,83%. Een leuke extra tijdens deze campagne was dat studenten die de kortingskaart downloaden, met hun bevestigingsmail een gratis tas konden ophalen bij de Tourist Info in Enschede. Naast deze actie konden studenten ook tijdens de FACT-dag onderdeel van de introductieweek zich aanmelden voor de studenten kortingskaart en direct een tas in ontvangst nemen.
Bekijk factsheet 20242022
Talent Take Off
In 2022 organiseerden wij een evenement voor studenten. Deze eerste editie van het kennisevenement met de naam 'Talent Take Off' heeft als doel studenten in contact te brengen met de stad. Zowel de binnenstad, de horeca als met het bedrijfsleven. Het evenement vond plaats op diverse plekken in de stad. Onder andere STOET, Rijksmuseum Twenthe, Los Sueños en de Grote Kerk. Tijdens het evenement werden inspirerende sessies gehouden door sprekers van TalentIT, Rijksmuseum Twenthe en BDO.
Dit keer stond de sessie in het teken van werkgeluk en speeddaten. Werkgevers staan in de rij om talent aan te trekken met aantrekkelijke salarissen en arbeidsvoorwaarden. Maar waar word jij nou echt blij van? Een sessie over werkgeluk en een kans om te speeddaten met meerdere bedrijven om een voorsprong te krijgen met een stage of baan! Ruim 11 bedrijven uit Enschede stonden klaar om te speeddaten met de studenten. Dit waren ROSEN Group, Eurofins | MASER, Little Rocket, Re-liON, Sigmax, NX Filtration, Winkels Techniek, Lionix International, Xsens, Symbol en Keypoint Consultancy.
2021
Campagne
Na de lancering van de fysieke kortingskaart in 2020 kunnen alle studenten in Enschede sinds 17 augustus nu ook digitaal gebruik maken van de kortingskaart van Study in Enschede. Daarnaast zijn er twee Study in Enschede pubquizzen georganiseerd. Zijn er online campagnes in samenwerking met Museumnacht en Concordia gepubliceerd. Tevens heeft er een algemene studenten campagne gelopen over studeren, wonen en werken in 2021.
Bekijk factsheet 20212020
Campagne
Op 27 april 2020, Koningsdag, lanceerden wij de studentenportal Study in Enschede met de mooie campagne “studying in Enschede is King”. Verder is er op 1 september 2020 de Study in Enschede kortingskaart geïntroduceerd. De kaart geeft alle studenten die studeren aan ROC van Twente, AKI/ArtEZ, Hogeschool Saxion en Universiteit Twente de beste deals in Enschede. Verder hebben er diverse activiteiten plaatsgevonden in 2020.
Voordat het studentenportal Study in Enschede is gelanceerd, is er in 2019 een I&O onderzoek geweest om een marktonderzoek onder de studenten in Enschede uit te voeren om meer inzicht te krijgen in wat studenten aantrekkelijk en leuk vinden met betrekking tot hun vrijetijdsbesteding.
Bekijk factsheet 2020