Samen werken aan het merk Enschede

Eind juni hebben wij samen met de gemeente Enschede creatieve strategen en conceptontwikkelaars uit Enschede uitgenodigd om mee te werken aan het merk Enschede. Belangrijk bij het merk Enschede zijn de, in de citymarketingvisie omschreven kenmerken van Enschede: Innovatie, Creativiteit en Technologie. De vernieuwde citymarketingvisie is, in verband met corona, helaas nog niet vastgesteld door de gemeenteraad. Vooralsnog staat de vaststelling van de citymarketingvisie gepland tijdens de raadsvergadering op 21 september 2020.

Herijkte citymarketingvisie
Begin 2020 is de hernieuwde citymarketingvisie opgeleverd. Ruim vijftig betrokkenen uit de domeinen bewoners, bedrijven, bezoekers, cultuur, onderwijs en overheid dachten mee over de citymarketingkoers voor de komende jaren. We schetsten met elkaar het DNA van Enschede, brachten focus aan en schreven het verhaal van de stad.

Samen werken aan het merk Enschede
Om de focus die beschreven is in de citymarketingvisie ook door te vertalen naar creatieve en visuele concepten, hebben we een tijdelijk pop-up brand team samengesteld. Dit team bestaat uit 7 creatieve strategen en conceptontwikkelaars uit Enschede, die samen gaan werken aan het merk Enschede. In Enschede is veel creativiteit aanwezig en daarom is er voor gekozen om de creatieve sector in Enschede met elkaar te verbinden en op deze manier het merk Enschede vorm te geven. Belangrijk is dat alle partijen intrinsiek gemotiveerd zijn om voor én met Enschede aan het werk te gaan.

Het pop-up brand team gaat na vaststelling van de citymarketingvisie door de gemeenteraad aan de slag. Dit staat gepland voor oktober 2020.

Lees hier meer over het merk Enschede.

 

Meet weten over dit onderwerp? Neem contact op met

Contact