Onze initiatieven in de corona-periode

Op 16 maart ging Nederland vanwege COVID-19, oftewel het coronavirus, in een intelligente lockdown. De kracht van Enschede is om altijd fier rechtop te blijven staan. Met ondernemersgeest, creativiteit en vooral doorzettingsvermogen is men deze gedwongen uitdaging aangegaan. Ondertussen lijkt COVID-19 steeds meer onderdeel te worden van ons leven, welke nog steeds haar ups and downs kent. Voor veel ondernemers was, is en blijft het een zware periode. Vanuit Enschede Promotie proberen we er alles aan te doen om bewoners en bezoekers zo goed mogelijk van informatie te voorzien en ondernemers te ondersteunen waar we kunnen. 

De afgelopen maanden kunnen voor ons ingedeeld worden in drie fases en op dit moment bevinden we ons in de vierde fase:

  1. Enschede, samen staan we sterk!
  2. Fijn dat je er weer bent
  3. Vier de zomer in Enschede
  4. Steun lokaal, koop lokaal

ENSCHEDE. SAMEN STAAN WE STERK

Wat een omslag in het dagelijks leven en dat was te merken, ook voor ons en vele ondernemers. Op 17 maart, 1 dag na de maatregelen, hebben we de website www.enschedesamensterk.nl opzet, met daarop alle initiatieven en praktische informatie. Een initiatief welke ook is overgewaaid naar de regio. Alle VVV's/ TTI's en Twente Marketing hebben de 'Samen staan we Sterk' gedachte overgenomen. Dit getuigt van een grote saamhorigheid in deze vreemde tijden.

In drie maanden zijn er 300 initiatieven geweest. Zowel sociaal maatschappelijke initiatieven om de harde zorgende mensen in het zonnetje te zetten, als initiatieven om deze tijd een beetje leuker te maken. Veel initiatieven waren ook hard nodig om de middenstand overeind te houden. Overweldigend om te zien wat dit in mensen losmaakt. Van online feestjes en pubquizen tot yoga-activiteiten in de woonkamer en van 'uit eten' in je eigen huis tot aan cultuursnuiven voor de televisie. Je vond het allemaal op www.enschedesamensterk.nl.

BEREIK VAN 1,6 MILJOEN OP SOCIAL MEDIA

Enschede samen staan we sterk billboard
Enschede samen staan we sterk - ramen

FIJN DAT JE ER WEER BENT!

Op 1 juni ging onder andere de horeca weer open. Ook zagen we aan de hand van de bezoekersstromen die de Gemeente Enschede in kaart brengt dat het relatief gezien weer drukker werd in de stad. In de stad bleven en blijven natuurlijk alle richtlijnen gelden, maar het is ook heel fijn om te zien dat de stad weer bezoekers kan ontvangen. Om zowel de Nederlandse als Duitse binnenstadsbezoekers een warm welkom te heten hebben wij 'Fijn dat je er weer bent!' uitgerold. Hiermee worden bezoekers op een publieksvriendelijke wijze “gestuurd” door de binnenstad middels speciale ‘signing’ op de grond. Daarnaast ontvingen ondernemers posters en flyers met daarop de geldende hygiëne- en afstandsmaatregelen. Hierbij zat ook een ansichtkaart waarop zij zelf een persoonlijke boodschap konden schrijven en meegeven aan hun klanten.

Fijn dat je er weer bent
Fijn dat je er weer bent ansichtkaart

VIER DE ZOMER IN ENSCHEDE

Onder de campagneslogan “Vier de zomer in Enschede” was het deze zomer extra leuk om de zomervakantie in Enschede te vieren. Samen met diverse partners brachten wij, van 6 juli t/m 23 augustus, de binnenstad in zomerse sferen. De binnenstad was aangekleed met kleurrijke tropische vlaggetjes, lampionnen, zomerhoedjes en paraplu's.

WAAROM DEZE CAMPAGNE

Vier de Zomer - XXL strandstoel
Enschede Vier de Zomer - Wesp

Steun lokaal, koop lokaal

Om alle Enschedese cafés, restaurants, winkels, culturele instellingen en andere zaken te helpen hebben wij medio oktober 2020 www.steunenschede.nl in het leven geroepen. Hierop bundelen we alle acties en initiatieven van ondernemers, zodat de consument op één plek kan vinden wat hij zoekt. Met daarbij natuurlijk onze kernboodschap: Steun de stad en koop lokaal! In totaal zijn er 45 ondernemers gefotografeerd door de Enschedese fotografe Annabel Jeuring. De portretten van de ondernemers zijn verwerkt in de uitingen, welke zichtbaar zijn in de bushokjes, mupi's, huis-aan-huis, parkeergarages en natuurlijk via onze eigen online kanalen en advertising mogelijkheden via de TC Tubantia, Google, Facebook en Instagram. Daarnaast heeft Sinterklaas een persoonlijke boodschap opgenomen en wordt er een kerstvideo gemaakt.

WIL JE MEER WETEN, ZOEK JE ONDERSTEUNING OF HEB JE GOEDE IDEEËN? NEEM DAN CONTACT OP MET:

Contact
Contact