Gepubliceerd: 22 november 2021

Enschede nodigt uit: maak jouw eigen stadswapen

Enschede wil zich profileren als Technologische, Creatieve en Innovatieve stad en heeft daartoe afgelopen zomer een nieuw stadsmerk ontwikkeld. Omdat het stadsmerk van alle bewoners van Enschede is, start Enschede Promotie een nieuwe campagne waarin bewoners worden uitgedaagd om creatief aan de slag te gaan met het stadswapen. Na de merklancering in juli dit jaar en de campagne om het verhaal van Enschede uit te dragen is het tijd voor de volgende stap; laten zien hoe trots we zijn op ons stadswapen.

Maak je eigen stadswapen. Doe ook mee!

Heb jij leuke ideeën met het stadswapen? Dan dagen we je graag uit om jouw creatieve versie van het stadswapen in te sturen. Daarmee maak je ook nog eens kans op leuke prijzen. Op www.cityofenschede.com/mijnstad is inspiratie te vinden en kun je jouw creatie uploaden.

Er zijn afgelopen periode al een aantal creatieve doorvertalingen van het merk gemaakt. Zo heeft Café Stonewall het wapen in regenboogkleuren aan hun gevel gemaakt en was tijdens de ‘derby van het oosten’ het wapen groot te zien in Vak-P van FC Twente.

Merk Enschede - LEGO - Enschede Promotie

Stadswapen is al eeuwen van de stad

Het stadswapen is veel meer dan een mooi plaatje. Het is een uniek beeldmerk dat al eeuwen als wapen onze stad vertegenwoordigt. De naam Enschede betekent 'aan de scheiding' of 'aan de es', maar ons stadswapen geeft juist de plek weer waar de ruimte samenkomt. Enschede als de plek waar verschillende werelden elkaar vinden. Naast geschiedenis heeft het stadsmerk ook echte betekenis voor onze inwoners. Het logo is krachtig en herkenbaar. Je komt het overal in onze stad tegen. Het trekt de aandacht van iedereen die het ziet.

Het merk Enschede

Het nieuwe merk Enschede is in juli van dit jaar gelanceerd. De lancering was het startpunt van een nieuwe fase waarin Enschede bouwt aan een sterk imago als technologische, innovatieve en creatieve stad. Citymarketingorganisatie Enschede Promotie heeft samen met de gemeente Enschede, een sounddesigner en diverse strategen en conceptontwikkelaars gewerkt aan het nieuwe merk. Om als stad te groeien en aantrekkelijk te zijn voor (nieuwe) bewoners, bezoekers, talent en bedrijven.

Meer dan vijftig stakeholders hebben afgelopen jaren meegedacht over het verhaal van de stad. Wat maakt Enschede uniek? Wat maakt Enschede anders dan andere steden? En wat is eigenlijk het DNA van de stad? De antwoorden op deze vragen zijn door vertaald naar een strategische citymarketingvisie. Deze visie was het startpunt voor de creatieve doorvertaling.

Lees alles over het merk Enschede op www.cityofenschede.com

Neem voor meer informatie contact op:

Contact